Image by Hans-Peter Gauster

MARKETING EN COMMUNICATIE CONSULTANT

Helder en effectief

Veel organisaties worstelen met marketing- en communicatievraagstukken. Het aanpakken daarvan lijkt vaak een complex en tijdrovend proces. De 'reguliere' aanpak van marketing- en communicatiebureaus is om veel vergaderingen en inspiratiesessies in te plannen met organisaties, waarbij ze gul strooien met buzzwords en flinke facturen. Uiteindelijk blijven veel organisaties achter met dikke strategieën die nauwelijks worden gelezen. Resultaten vallen daardoor vaak tegen, omdat het te moeilijk blijkt om omvangrijke plannen in de praktijk te brengen.

Ik geloof in een andere aanpak: marketing- en communicatiestrategieën moeten simpel uit te leggen zijn. “I didn’t have time to write you a short letter, so I wrote you a long one", schreef Mark Twain ooit. Dat is in een notendop een van de kernproblemen voor bijna alle organisaties: onnodige complexiteit, die voortkomt uit een gebrek aan tijd en inzicht, en die leidt tot stilstand of zelfs achteruitgang.

Een goed marketing- en communicatiebureau zorgt ervoor dat een organisatie een korte, duidelijke en effectieve strategie krijgt, die iedereen binnen de organisatie begrijpt en meteen kan inzetten.